داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان
جمعه 30 تير 1391برچسب:, :: 22:44 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 پژمان رضایی داور خوب و ارزنده کشور برای چهارمین سال پیاپی برترین داور فوتسال کشور شد.

 فيروزه دهقان: فوتبال بانوان را باید خود بانوان اداره کنند/كميته داوران از خانم‌ها مي‌ترسد!


فیروزه دهقان نخستین بانوی ایرانی است که در تاریخ فوتبال ایران به عنوان مدرس فوتسال فیفا و ناظر فوتبال فدراسیون فوتبال آسیا در بخش زنان انتخاب شده است و در سطح بین‌المللی به تدریس داوری می‌پردازد، اما وی از عملکرد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به شدت انتقاد دارد و وجود رابطه به جای ضابطه را دلیل اصلی عدم موفقیت فوتبال بانوان و داوران زن اعلام می‌کند.

وی که چند سالی است که از ایران رفته و هم‌اکنون در دانشگاه مالایا(یو‌.ام) مالزی به تحصیل در مقطع دکترای فیزیولوژی ورزشی ادامه می‌دهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مالزی از دوران کودکی، شروع فوتبال بانوان، مشکلات پیش روی فوتبال و داوری بانوان و همچنین جایگاه کنونی‌اش در سطح بین‌المللی فوتبال سخن می‌گوید و بیش از هر چیز تیر سخنانش را به سمت کمیته داوران فدراسیون فوتبال نشانه می‌گیرد.

فیروزه دهقان را در حالی می‌بینم که در آزمایشگاه دانشگاه مالایا مشغول انجام آزمایش‌هایی در زمینه هورمون ریلکسین است که به ترمیم بافت آسیب دیده کمک می‌کند. موضوع رساله وی بررسی آسیب دیدگی زانوی فوتبالست‌های زن در شرایط متفاوت تغییرات هورمون‌های جنسی است و وی می‌گوید که هدفش یافتن راه‌کاری برای ترمیم سریع‌تر آسیب‌دیدگی زانوی فوتبالیست‌ها و البته دیگر ورزشکاران است.

می‌گوید که از بچگی عاشق فوتبال بوده و با پسربچه‌های محلشان فوتبال بازی می‌کرده است. حتی یکی از همبازی‌های دوران کودکی‌اش بعدها در دوران فوق لیسانس استادش می‌شود.

**فوتبال بانوان را ما راه انداختیم

وی که باید حواسش به آزمایش‌هایش هم باشد، می‌گوید: بعد از حدود 10 سالگی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت فوتبالی در کار نبود ولی من این رشته ورزشی را خیلی دوست داشتم و به دلیل شباهت‌هایی که فوتبال با هندبال داشت هندبال بازی می‌کردم. علاقه من به فوتبال تا حدی بود که در دوران دانشجویی در سال‌های 72 تا 74 حتی در تمرینات هندبال پیش از آمدن مربی توپ پلاستیکی می‌بردیم و با دوستان فوتبال بازی می‌کردیم. آن زمان من در دانشگاه الزهرا دانشجوی مقطع لیسانس بودم و از همانجا بود که فوتبال را راه انداختیم. جا دارد که یادی کنم از دوست بسیار عزیزم خانم آرزو سلمان زاده که از بچه‌های دانشگاه الزهرا بودند و بانی فوتبال. متأسفانه ایشان فوت کردند و چندین بار پیشنهاد کردم تورنمنتی جهت یادبود این دوست عزیز نامگذاری شود ولی ترتیب اثری ندادند.

وی که از ادعاهای برخی افراد به تنگ آمده، با تاکید می‌گوید: عده‌اي ادعا می‌کنند در استان‌هایشان فوتبال و یا فوتسال داشتند من نمی‌دانم که چگونه این امر ممکن است. خانم‌هایی هستند که ادعا می‌کنند آن موقع در استان‌هایشان فوتبال داشتند اما چرا هیچ کس در این مورد اطلاعی نداشت و هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشت و من به جرات می‌توانم بگویم که فوتبال زنان از دانشگاه الزهرا شروع شد و بعد از آن فوتبال زنان در سطح استان تهران آغاز شد.

**اولین ‌داور مسابقات رسمی فوتبال در ایران بودم

وی با یادآوری اولین کلاس‌های آموزشی می‌گوید: به یاد دارم که در تعطیلات عید بود که اولین کلاس مربیگری و داوری بانوان برگزار شد. آقای محمد صالحی داوری و آقایان احمدی و ابوطالب مربیگری را تدریس می‌کردند. در آن موقع هنوز بازی‌های فوتبال زنان به صورت دوستانه برگزار می‌شد یعنی ما خودمان بازی می‌کردیم و داوران دوومیدانی مثل خانم مرجان باقری داوری بازی‌های ما را انجام می‌دادند. قوانین را از آقایان می‌پرسیدیم و با همان قوانین داوری می‌کردیم. اما مسابقات به طور رسمی را در سال 76 هیات فوتبال استان تهران برگزار کرد و من و خانم درودیان به طور رسمی اولین داورهای این مسابقات بودیم. پیش از آن در سال 75 هم مسابقات بود اما این مسابقات به طور رسمی برگزار نمی‌شد.

فيروزه دهقان

دهقان پس از بررسی نتیجه آزمایشی که مشغول انجام آن بود، ادامه می‌دهد: مسابقات در ابتدا به صورت دسته‌جات آزاد و محلات، مناطق شهرداری بود و برای شروع فوتسال اعلام کردند که هر کسی که علاقه‌مند است تیم تشکیل داده و در مسابقات شرکت کند و بعد از مدتی همین تیم‌ها تحت پوشش باشگاه‌ها فعالیت می‌کردند. بعد از مدتی در سال 78 انجمن فوتبال بانوان کشور تشکیل شد. خانم سپنجی رییس این انجمن بود و من به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شدم و به مدت هفت سال نیز در این سمت باقی ماندم. بعد از این بود که تازه فوتبال استان‌ها راه افتاد و ما شروع کردیم به تدریج در مقطع بزرگسالان، جوانان و نوجوانان مسابقات را برگزار کردیم و به گونه‌ای شد که ما هر سال مسابقات را در سطح کشور برگزار می‌کردیم.

**پس از سه دوره تدریس آقایان ما خودمان تدریس را آغاز کردیم

این عضو کمیته بانوان فدراسیون فوتبال ایران در ادامه به ایسنا گفت: اولین تدریس داوری من در سال 79 بود. سه دوره آقایان داوری را تدریس کردند، بعد از آن ما خودمان شروع به تدریس کردیم و در آن زمان خانم حضرتی، خانم شهبازی، خانم شجاعی و من چهار نفری بودیم که به طور همزمان تدریس داوری را شروع کردیم در ۴ منطقه کشور آموزش داوری را برگزار کردیم که در هر منطقه از ۷ استان شرکت کرده بودند و پیش از ما هیچ زنی داوری را تدریس نمی‌کرد. هیچ‌کدام از این خانم‌ها دیگر داوری نمی‌کنند و در زمینه نظارت و تدریس مشغول به فعالیت هستند، البته اگر فدراسیون تدریسی به این خانم‌ها بدهد و اجازه بدهد که این خانم‌ها کار کنند.

**کاری را که انجمن فوتبال بانوان کرده بود کمیته داوران به نام خود تمام کرد

فیروزه دهقان گلایه‌های خود را آغاز کرد و در انتقاد از عملکرد کمیته داوران به ایسنا گفت: زمانیکه ما در سال 83 با فدراسیون فوتبال ادغام شدیم همه مدارک انجمن فوتبال بانوان از جمله دفتر لیست دو هزار داور زن آموزش دیده در سراسر ایران را ارائه کردم ولی کمیته داوران فدراسیون ادعا کرد که این داوران را ما تربیت کرده‌ایم. بنابراین ما می‌گويیم که چه کسی چه کار کند و کجا برود، اصلاً فعالیت کند یا نه و این یکی از بزرگترین مشکلات ما با فدراسیون فوتبال بود. یعنی ادغام شدن و سپردن کلیه امور و سیاست‌گذاری بانوان به آقایان. البته قبل از اجرای این طرح وقتی در جلسات سازمان شرکت می‌کردیم تصمیمات بر این اساس نبود ولی آقایان این طور برداشت کردند و به دلیل اساسنامه فیفا سیاست‌گذاری می‌کنند که اساسنامه فیفا هیچ ربطی در تصمیمات داخلی کشور در این زمینه واقعا ندارد. چرا که آقایان از بخش مربیان از خانم‌هایی در بخش نظارت داوری استفاده می‌کنند که اصلا سابقه داوری ندارند. در همه دنیا داوران بازنشسته نظارت می‌کنند و این خنده داراست که چطور کسی که خودش در شرایط سخت داوری نبوده می‌تواند به داوران باسابقه انتقاد کند و عملکرد آنها را ارزیابی کند. وقتی هم مورد انتقاد قرار می‌گیرند دلیلشان این است درست کار می‌کنند. این هم یکی از تبصره‌هایی است که آقایان به برد و اساسنامه فیفا اضافه می‌کنند.

**بخش بانوان را باید خود بانوان اداره کنند

وی که به شدت طرفدار حقوق زنان است، اظهار کرد: پیش از این ادغام، انجمن فوتبال بانوان کشور زیر نظر معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی فعالیت می‌کرد، اما بعد در مقطعی تصمیم گرفتند که هر رشته‌ای زیر نظر فدراسیون خودش کار کند و این کاملا اشتباه بود. شاید از یک لحاظ‌هایی همچون تامین بودجه این کار درست بود اما من معتقد هستم که بخش بانوان را باید خود بانوان مدیریت کنند و متاسفانه اینطور نیست و آقای عسگری که الان مدیر کمیته داوران هستند خودشان شاهد بودند که ما چه کلاس‌هایی برگزار می‌کردیم. آن موقع خود انجمن فوتبال بانوان کشور در خصوص زمان بازی‌ها و نوع مسابقات تصمیم‌گیری می‌کرد و به اعتقاد من انجمن فوتبال بانوان بر فعالیت‌های بانوان اشراف بیشتر و بهتری داشت و می‌توانست تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهد زیرا در مسابقات بانوان آقایان اصلا نمی‌توانند حضورداشته باشند. مثلا مسابقات فوتسال که بدون حجاب و در داخل سالن انجام می‌شود و آقایان هیچ اشرافی و اطلاعاتی ندارند و هرکسی یک سری اطلاعات بدهد همان آدم می‌شود آدم آنها و در کلاس‌هایی که نباید شرکت کند، شرکت می‌کند. الان هم شرایط همینطور هست و من تاکید می‌کنم که کمیته بانوان باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند و یا حداقل نظر بدهد چون این کمیته هست که افراد خود را می‌شناسد. متاسفانه در این میان مشکلات خیلی زیادی وجود دارد که نمی‌دانم چه زمانی حل خواهد شد. هرچه هم به آقای کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون گله می‌کنیم که اینجای کار برای بانوان اشتباه است فایده ای ندارد و در نهایت کمیته داوران به قول خودشان هر طور صلاح بدانندعمل می‌کنند.

فيروزه دهقان و مسعود مرادي

**در میان خانم‌ها دو دستگی وجود دارد

وی به مشکل دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید: در میان خانم‌ها هم دودستگی وجود دارد. یک سری‌ از خانم‌ها هستند که اتفاقات کنونی و اختلاف‌نظرها به نفعشان بوده و در این شرایط عنوان‌هایی هم به خودشان می‌بندند و سابقه خودشان را خودشان بالا می‌برند. مثلا اگر کمیته داوران دو یا سه کلاس را به یک خانم بدهد که تدریس کند آن خانم هم طبیعتا مدعی می‌شود که کارنامه قابل قبولی دارد و سابقه بالاتری دارد.

**رابطه به جای ضابطه در فدراسیون فوتبال

عضو کمیته بانوان فدراسیون فوتبال بدون اشاره به فرد خاصی به ایسنا می‌گوید: جاهایی که به نفعشان نیست خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و جاهایی که به نفع‌شان است می‌گویند که اساسنامه فیفا چنین گفته است. اساسنامه فیفا خیلی چیزها می‌گوید چرا باقی آن را هم اجرا نمی‌کنند. متاسفانه در فدراسیون فوتبال رابطه بجای ضابطه حکم می‌کند وگرنه فکر نمی‌کنم در فوتبال بانوان و داوری بانوان شخص دیگری رزومه قویتری از من داشته باشد. طبیعی است که فرد برتر باید در شرایط بین‌المللی انتخاب و معرفی شود اما متاسفانه رابطه‌ها در این میان تصمیم‌گیری می‌کنند چرا که آقایان در روز عید فطر از خانم‌ها برای تست زبان و معرفی به کورس فیفا دعوت می‌کنند که به من هم هیچ اطلاعی ندادند و عجیب‌تر اینجاست که از کارشناسی در این رشته دعوت نمی‌کنند، خودشان تست می‌گیرند و نفری را که از ماه‌ها پیش تعیین کرده بودند معرفی می‌کنند.

** تصمیم‌گیری توسط افرادی که در کمیته بانوان نیستند

وی پس از بررسی دوباره نتیجه آزمایشش می‌افزاید: از روزی که خانم دکتر شجاعی کارشان را رسما در فدراسیون آغاز کردند پنج نفر را به عنوان عضو کمیته بانوان انتخاب و معرفی کردند اما در هیچ موردی به غیر از مورد باشگاه استقلال در سال 86 با ما مشورت نکردند و ظاهرا فقط دو سه نفری هستند که خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و اسما می‌گویند که اینها اعضای کمیته بانوان هستند اما در واقع تصمیمات در همین دفتر و بین خودشان و افرادی گرفته می‌شود که در کمیته بانوان نیستند.

فيروزه دهقان

فیروزه دهقان بیان می‌کند: من الان دو سال و نیم هست که از ایران خارج شده‌ام و شاید اینک کمیته بانوان با اعضای خود جلسه برگزار کند، اما پیش از این و وقتی که من در ایران بودم هیچ جلسه‌ای برگزار نشد. در این مدت دو سال و نیم هم بارها پیش آمده است که به مدت یک تا دو ماه در ایران باشم و با فدراسیون هم ارتباط داشتم اما به هیچ جلسه‌ای دعوت نشده‌ام، در حالیکه من هم عضو کمیته بانوان هستم و چرا باید این اتفاق بیافتد؟

**توصیه AFC نادیده گرفته شده است

این داور و مدرس داوری برتر کشورمان که فدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران توصیه کرده بود تا از تجربه وی به طور موثر براي آموزش و پيشرفت داوران و مدرسين داوري استفاده شود، می‌گوید که این امر به هیچ وجه اتفاق نیافتاده است و کمیته داوران به هیچ عنوان از او و تجربه‌اش استفاده نکرده است.

وی در این خصوص می‌‌افزاید: من به هنگام برگزاری کلاس فیفا برای داوران در مشهد در خرداد ۹۱ در ایران بودم و به هیچ عنوان به من اطلاعی در این خصوص داده نشد و حتی به عنوان ناظر نیز از من دعوت به عمل نیامد. در حالیکه این کلاس می‌توانست برای من تجربه بسیار خوبی باشد. بعدها متوجه شدم که یک خانمی در این کلاس شرکت کرده است. اگر این کلاس برای آقایان بود پس چرا این خانم شرکت کرده بود، اگر هم خانم‌ها هم می‌توانستند شرکت کنند چرا به من چیزی در این خصوص گفته نشد. وقتی از کمیته داوران سوال کردم به من گفتند که کلاس برای آقایان بوده است و حتی کارمندان کمیته داوران هم نمی‌دانستند که یک خانم در این دوره شرکت کرده است.

* آقایان کمیته داوران از از دست دادن جایگاه خود می‌ترسند

وی که گویا از تکرار این حرف‌ها خسته شده است، می‌گوید: من این رفتارها و برخورها را به حساب حسادت، ترس و خیلی چیزهای دیگر می‌گذارم. آقایان فکر می‌کنند که اگر خانم‌ها قدرت بیشتری پیدا کنند ممکن است روزی رییس کمیته داوران و یا یکی از اعضای کمیته داوران شوند و یا حتی این اتفاق بیافتد که بخش داوری خانم‌ها به خود خانم‌ها واگذار شود و اینها هم از همین موضوع می‌ترسند و به همین دلیل می‌خواهند کسانی را داشته باشند که در نهایت نظر نهایی را خود آقایان بدهند و خانم‌ها بگویند چشم. اما من چون واقعیت‌ها را می‌دانم و به آنها چشم نمی‌گویم آنها هم خوششان نمی‌آید.

فيروزه دهقان، مسعود عنايت و مسعود مرادي

**مهمترین مشکل داوران خانم همان کمیته داوران است

اولین داور زن ایران بعد از انقلاب به ایسنا گفت: داوران خانم در ایران مشکلات زیادی دارند و مهمترین این مشکلات همان کمیته داوران است و آقایان آنجا می‌خواهند تا داوران خانم زیر نظر آنها فعالیت کنند. فوتبال بانوان به سختی و با مشقت زیادی به این جایگاه کنونی رسیده است و من یادم است که سال‌های 78 و 79 برای برگزاری مسابقات با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده‌ایم. وقتی یاد این مشکلات می‌افتم و این سیاست‌گذاری‌ها در فوتبال بانوان و چنین برخوردهایی را می‌بینم قلبم درد می‌گیرد.

**به سمت داوری سوق داده و به زور بازنشسته شدم

وی که خود از بازیکنان فوتسال کشور بود، گفت: فوتسال را نتوانستم در سطح حرفه‌ای دنبال کنم و به سمت داوری سوق داده شدم. وقتی در اولین دوره داوری شرکت کردیم داور خانم مورد نیاز بود و به همین دلیل هم من به سمت داوری رفتم و نتوانستم فوتبال را به طور حرفه‌ای دنبال کنم. آخرین کلاس تدریس داوری فیفا که شرکت کردم ماه نوامبر 2011 در عمان بود که خانم شهرزاد مظفر نیز از ایران در آنجا حضور داشتند و بخش مربیگری را تدریس کردند.

وی افزود: تا زمانیکه در ایران بودم هم داوری می‌کردم. آن موقع آقای عنایت نظرش این بود که ما باید بازنشسته شویم. من نمی‌دانم در کجای دنیا به داوران می‌گویند که در سن 36 سالگی باید بازنشسته شوند. می‌گفتند که داوری کافی است و ما نفراتی قدیمی‌تر از شما نداریم و ما اکنون به ناظر و مدرس نیاز داریم و قدیمی‌ترها باید در این سمت‌ها حضور داشته باشند. ما متاسفانه به نوعی زود پیر شدیم و البته بعدها پذیرفتند که ما هم داوری کنیم و اما قرار شد تا بیشتر در بخش نظارت و مدرسی حضور داشته باشیم.

* داوران خانم و آقا از نظر توانایی تفاوتی با هم ندارند.

فیروزه دهقان که 15 سال در ایران داوری کرده، به ایسنا می‌گوید: داوران خانم هیچ تفاوتی با آقایان ندارند و می‌توانند به خوبی بازی‌های آقایان را هم قضاوت کنند. اینکه قدرت بدنی آقایان به دلیل خلقت آنها بیشتر است درست است اما اینکه از داوران خانم در مسابقات استفاده نشود من این را قبول ندارم چون آنها توانایی انجام چنین کاری را دارند و از نظر جسمانی مشکلی ندارند. اگر آقایان می‌توانند 90 دقیقه بدوند خانم‌ها می‌توانند 180 دقیقه بدوند. من اعتقاد شدیدی به توانایی‌های بانوان دارم و در تحقیقاتم هم همیشه از جنس ماده استفاده می‌کنم. در دوره فوق لیسانس هم از نمونه‌های ماده استفاده کردم و الان که در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستم هم به هیچ عنوان از نمونه‌های آقا استفاده نمی‌کنم.

**خیلی از خانم‌ها هم تسلیم آقایان شده‌اند

مدرس داوری فوتبال فیفا معتقد است که "به خانم‌ها خیلی اجحاف شده و هنوز هم می‌شود و متاسفانه خیلی از خانم‌ها با شرایط کنار می‌آیند و چون از یک جنبه‌هایی به نفعشان است هیچ نمی‌گویند و به همین شرایط ادامه می‌دهند. در زمینه فوتبال هم به رغم اینکه شرایط خوبی دارم و جزو لیست فیفا هستم، این فقط من هستم که اعتراض می‌کنم و سعی می‌کنم مشکلات را گوشزد کنم که متاسفانه اهمیتی نمی‌دهند."

وی با قاطعیت درباره آینده کاری خود صحبت کرده و گفت: به طور یقین به کمیته بانوان فیفا و ای‌اف‌سی راه پیدا خواهم کرد چون معتقدم اگر خواسته‌ای در دل افتاد توانایی رسیدن به آن حتما وجود دارد. قصد دارم تا در جهت توسعه فوتبال بانوان ایران تا جایی که بتوانم انجام وظیفه ‌کنم و امیدوارم در این راه فدراسیون فوتبال حمایت کند در غیر اینصورت مجبور می‌شوم تا به کشور دیگری مهاجرت کنم.

چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

گزارش سایت داوران فوتسال ایران از کلاس داوران لیگ برتر فوتسال ایران

برگزاری تست آمادگی جسمانی در صبح روز یکشنبه

صبح روز یکشنبه تمامی داوران لیگ برتر فوتسال کشور با حضور تمامی دعوت شدگان به این دوره در مجموعه ورزشی آزادی در تست  آمادگی جسمانی حضور پیدا کردند که در پایان 7 نفر از داوران موفق نشدند ولی دیگر داوران توانستند با موفقیت این تست را پشت سر بگذارند.

افتتاحیه کلاس با حضور مسئولین

در مراسم افتتاحیه کلاس داوران لیگ برتر فوتسال کشور که با حضور مسئولین فدراسیون فوتبال آقایان:

آیت الهی نایب رئیس اول

اصفهانیان رئیس کمیته داوران

ترابیان رئیس کمیته فوتسال

غیاثی عضو دپارتمان کمیته داوران

حضور داشتند که پس تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران در ابتدا رضا غیاثی ضمن خوش آمدگوی به تمامی داوران از حضور مشئولین تقدیر و تشکر نمود و با اشاره به برگزاری تست آمادگی جسمانی داوران عنوان کرد داوران فوتسال از آمادگی بهتری برخوردار بودند چرا که تنها دو نفر از آنها موفق نشدند این تست را پاس کنند. وی با عنوان برخی از خاطرات سالهای گذشته داوری افزود حسین عسگری اولین داوری بود که به جام جهانی فوتسال اعزام شد.

در ادامه آیت الهی گفت: در عرصه قضاوت و داوری باید حرمت داوران در میادین باید حفظ شود که متأسفانه این موضوع کمتر دیده شده، باید تلاش کنیم تا اعتبار داوران فوتسال و شناخت مردم از آنها بالا برود چراکه شایسته این هستند.

ترابیان در ابتدا عنوان کرد از اینکه در جمع سبز داوران فوتسال کشور حضور پیدا کرده ابراز خرسندی کرد و گفت: داوران اصلی ترین بازوان کمیته فوتسال هستند که بدون هیچ حاشیه ای مظلومترین افراد نیز می باشند وی در ادامه افزود در دو دیدار پایانی فصل گذشته لیگ برتر که پرحاشیه ترین دیدارهای لیگ بود داوران موفق ترین افرادی بودند که بدون کوچکترین موردی این دو بازی را به خوبی قضاوت نمودند و در پایان گفت انتظار کمیته فوتسال این است که داوران بسیار با قدرت و استوار در لیگ در پیش رو قضاوت کنند و اجازه ندهند هیچ یک از افراد غیر مسئول در کار شما دخالت کند.

فریدون اصفهانیان نیز پس خیر مقدم و تشکر از ابوطالب طاهریان و صدرالدین موسوی گفت: در ابتدا جا دارد از زحمات و فعالیتهای آقای عنایت در سالهای گذشته تشکر کنم و داوران بدانند وقتی به عنوان یک داور برای قضاوت وارد زمین می شوند نه برای خود بلکه برای کمیته داوران و فدراسیون فوتبال در حال قضاوت هستید وی افزود از شما می خواهم اتحاد و انسجام خود را به خئبی حفظ کنید تا همیشه آبروی فوتسال کشور حفظ شود.

در پایان این مراسم اشاره ای به قضاوت و درخشش داوران فوتسال فصل قبل شد که کمیته داوران اسامی 7 نفر از داوران برگزیده خود را نیز اعلام کرد که به رسم یادبود هدایایی نفیسی از طرف فدراسیون فوتبال به آنها اهدا گردید.

آقایان: علیرضا سهرابی - پژمان رضایی - علیرضا عبدالغنی - عبدالحمید باقری - حسین شاهمرادی - محمود نصیرلو - عباس دهقانپور   

 

قضاوت قهرمانی و صالحی برای سرخابی ها

اسامی داوران قضاوت کننده در لیگ برتر از هفته اول از سوی کمیته داوران اعلام شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

*هفته اول:  پنجشنبه 29/4/91  

نفت آبادان – پرسپولیس – ساعت 45/20 – تختی آبادان

محسن قهرمانی-حسن کامرانی فر-محسن فریمانی -موعود بنیادی فر-ناظر:حسین خوشخوان

مقاومت شهید سپاسی – ذوب آهن – ساعت 30/20 – شیراز فارس

حسین زرگر-بابک داوری-غلام آموزگار-رضا کرمانشاهی

صبای قم – پیکان – ساعت 45/20 – یادگار امام (ره) قم

محسن ترکی-محمدرضا ابوالفضلی-مصطفی فراهانی-رضا عادل-ناظر: اسماعیل صفیری

گهر درود – ملوان – ساعت 45/20 – انقلاب-کرج

محمدرضا اکبریان-علیرضا کهوری-تورج عیوض محمدی-غلامرضا جباری-ناظر: محمد علی فروغی

نفت تهران – راه آهن – ساعت 45/20 – دستگردی تهران

اشکان خورشیدی-محمدرضا منصوری-سعید قاسمی-سید مهدی سید علی-ناظر: رضا غیاثی

جمعه 30/4/91

استقلال – آلومینیوم هرمزگان – ساعت 22:00 – آزادی تهران

احمد صالحی-رضا سخندان-اکبرکیانی-حسن اکرمی-ناظر: غلامرضا بهروان

داماش – فولاد خوزستان – ساعت 21:15 – شهید عضدی رشت

علیرضا فغانی-حسین طالقانی-علی میرزا بیگی-رسول رهبر فام

تراکتورسازی – سایپا – ساعت 15/20 – یادگار امام (ره) تبریز

تورج حق وردی-داوود رفعتی-علیرضا ایلدروم-محمد کمانی-ناظر: فریدون اصفهانیان

فولاد مبارکه – مس کرمان – ساعت 45/20 – فولادشهر اصفهان

شاهین حاج بابایی-محمدرضا امینی-حمید غمزه-جواد شرفی-ناظر: حاتم بک پور

 image

 

کمیته داوران فوتسال فدراسیون فوتبال اسامی داوران قضاوت کننده در هفته پانزدهم لیگ دسته دوم فوتسال کشور را اعلام کرد.

به گزارش سایت داوران فوتسال ایران :

پنجشنبه  91/4/29        ساعت  17:00

بنیاد مسکن هرمزگان - کیان اصفهان       سالن فجر

حسین امیری - عبدالمجید قادری - ابراهیم احمدی - عبدالرحیم محمدی

شوپی ملارد - بارابن قزوین          سالن پاسارگاد

سعید عباسی - سید سجاد فتحی - سید مسعود شفیعی - مهدی قاسمی

شاهین لردگان - ایساتیس یزد       سالن تختی

مرتضی شکرانه - محمد بیاتی - علیرضا غلامی - امیر باقری

افزون پلاست کاشان - شهرداری نکاء        سالن تختی

علیرضا رمضانی - وحید سلیمانی - علی مرادیان - محمدرضا رحمانی

مقاومت چهارمحال و بختیاری - همیاری اراک      سالن تختی

پژمان رضایی - مهدی کرد - سعید دل انگیز - مصطفی کرد

مقاومت البرز - شهدای جلین گلستان            سالن انقلاب

یحیی تالاری - مهدی مرشدی - هادی ترابی - اکبر عبدالحسین زاده

جمعه    91/4/30      ساعت  17:00

سالکو شاهرود - میلاد تنکابن          سالن شهید اکبری

سید مهدی حسینی - حسین توانا - امیر فریمانی - محمد قدرتی

سجاد زابل - گیتی پسند نوین       سالن حجاب

کورش هاشمی - روح اله مطهری - مهدی کندری - سعید مطهری

مس رفسنجان - برق شیراز       سالن ولیعصر

مصطفی باقرزاده - سیدعلی میرعبدالهی - مرتضی اعلایی - بهروز رحیمی

علیصدر همدان - بیمه حدیث قروین     سالن ابن سینا

رضا فلاح زاده - رضا ترابی - حمیدرضا قدسی راغب - فرزین صالح

اپتک کرج - سایپا اردبیل             سالن انقلاب

ابراهیم مسیبی - احمی جیلو - مهدی آقامیرزایی - عزیزعلی خدایی

پولاد گسترش لرستان - دایتی شیراز      سالن ولایت

کاظم قنبری - علی حاتمی - مرتضی اعظمی - مهدی حیدری


 

پیتر گرین دیدار برگشت تیم های الاهلی عربستان و سپاهان اصفهان را در جده قضاوت می کند.

 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیتر گرین از استرالیا به همراه براد هابسون از استرالیا و صبری بن مات داد از مالزی دیدار برگشت تیم های الاهلی عربستان و سپاهان اصفهان را قضاوت خواهند کرد. داور چهارم این بازی از کشور مالزی است.

این دیدار روز دوم اکتبر 2012 برابر با 11 مهر 91 در جده برگزار خواهد شد.

ناظر داوری این بازی از کشور امارات و ناظر بازی از کشور مالدیو است.

 

 

نکته جالب اینجاست که داوران بین المللی بازی دوستانه نوجوانان ایران و ژاپن راقضاوت کردند . 

سعید بخشی زاده به همراه محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری این بازی را قضاوت کردند . داور چهارم این بازی هم موعود بنیادی فر داور جوانی بود که از امسال به جلگه داوران لیگ برتر پیوسته است ...


 رضا غياثي گفت: داوراني كه در تست آمادگي جسماني پذيرفته نشده و يا تست نداده‌اند، فعلا نمي‌توانند در ليگ برتر قضاوت كنند. 


عضو كميته‌ داوران فدراسيون فوتبال با بيان اين كه ملاك قضاوت داوران در ليگ برتر گذراندن تست آمادگي جسماني است، گفت: يد الله جهانبازي، البرز حاجي پور، هدايت ممبيني، ساعدي، حاجي ملك، اسدي و سيفي آذر نتوانستند تست آمادگي جسماني را با موفقيت پشت سر بگذارند. همچنين سيعد مظفري زاده به دليل جراحي پاي خود اصلا در تست شركت نكرد. 


وي ادامه داد: داوراني كه از آنها نام بردم، نمي‌توانند فعلا در ليگ برتر قضاوت كنند چون تا يك ماه نمي‌توانند دوباره در تست شركت كنند. اين داوران مي‌توانند در تست داوران ليگ يك كه در حاشيه كلاس توجيهي آنها در اوايل شهريور ماه برگزار مي‌شود، شركت كنند و در صورت قبولي دوباره در ليگ برتر سوت بزنند. در اين ميان سعيد مظفري‌زاده به دليل اينكه به خاطر مصدوميت نتوانست تست دهد، به محض بهبودي مي‌تواند در تست آمادگي جسماني شركت كند. همچنين اگر فردي كه پيش از مصدوميت اين داور در مسابقات بين‌المللي از او تست گرفته است، فرد معتبري باشد مي‌توان به همان تست اكتفا كرد. 


غياثي در ادامه و در واكنش به مطالب منتشر شده در خصوص اين كه چرا حسين عسگري به تنهايي آموزش داوران را در كلاس توجيهي داوران ليگ برتر بر عهده گرفته و از مدرسان داوري ايران استفاده نشده است، گفت: اين كلاس توجيهي است و با كلاس‌هاي آموزش داوران فرق مي‌كند. در اين كلاس كه پيش از شروع فصل برگزار مي‌شود، قرار است كه درخواست‌هاي مسئولان كميته‌ داوران و دپارتمان داوري از داوران مطرح شود و اين مساله ايجاب مي‌كند كه مسئولان دپارتمان و كميته‌ داوري كلاس را اداره كنند. 


وي ادامه داد: در كلاس توجيهي اخير، دكتر نوشادي بدنسازي داوران را بر عهده داشت، دكتر جعفريان آموزش‌هاي لازم در بحث تغذيه را به آنها داد و دكتر تجاري، روانشناسي داوران را عهده دار بود. حسين عسگري هم آموزش داوران را بر عهده گرفته بود كه در اين كار من و آقاي اصفهانيان با حضور در كلاس ها به وي كمك مي‌كرديم.

 

به گزارش سایت داوران فوتسال ایران و به نقل از فدراسیون فوتبال: کلاس های پیش فصل توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان در آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در این باره گفت: کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتسال از 25 تا 27 تیر در آکادمی ملی فوتبال و کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی از 27 تا 30 خرداد هم در آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد. البته مراسم افتتاحیه کلاس داوران لیگ برتر در آکادمی ملی فوتبال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره کلاس توجیهی برگزار می شود و همچنین صحنه های داوری فصل گذشته در قالب فیلم هایی مرور خواهد شد. همچنین در این دوره تست آمادگی جسمانی از داوران گرفته خواهد شد.

عسگری در پایان گفت: با هماهنگی هایی که با کمیته داوران فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته ایم در این دوره از تست ها از دستگاه میکرو گیت برای تست های سرعت استفاده خواهد شد. این دستگاه با امواج رادیویی پاسخ های دقیقی به ما خواهد داد و ما می توانیم به خوبی عملکرد داوران را در زمینه سرعتی ارزیابی کنیم.

پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 10:50 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

قضاوت مظفري زاده در ديدار الشرطه-چونبوري

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، از قضاوت داوران ايراني در دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي AFC Cup2012 خبر داد.

 به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار الشرطه سوريه و چونبوري تايلند كه در تاريخ 5 مهر91 در زرقه اردن برگزار مي شود به شرح زير است :

داور :سعيد مظفري زاده از ايران

كمك داور اول : سعيد علي نژاديان از ايران

كمك داور دوم : غلامحسين كهوري از ايران

داور چهارم : محسن قهرماني از ايران

ناظر بازي: محمد موزاميل از سنگاپور

ناظر داوري: عبدالرحمان الزيد از عربستان

پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 10:49 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

قضاوت تركي در ديدار الهلال-اولسان

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، از قضاوت داوران ايراني در دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا خبر داد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار الهلال عربستان و اولسان هيونداي كره جنوبي كه در تاريخ  12 مهر 91 در رياض عربستان برگزار مي شود به شرح زير است :

داور :محسن تركي از ايران

كمك داور اول : محمدرضا ابوالفضلي از ايران

كمك داور دوم : رسول فروغي از ايران

داور چهارم : سعيد مظفري زاده از ايران

ناظر بازي: شهير احمد از مالديو

ناظر داوري: عبدالكريم عوني از اردن

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: 12:46 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

داوران چيني ديدار لبنان-ايران را قضاوت مي كنند

فيفا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار لبنان-ايران از گروه اول مقدماتي جام جهاني برزيل در منطقه آسيا را اعلام كرد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اسامي داوران ديدار فوق كه در تاريخ 21 شهريور 91  ساعت 18:30 به وقت ايران در ورزشگاه اسپورت سيتي بيروت برگزار مي شود به شرح زير است:

داور : هاي تان از چين

كمك داور اول : يوژين مو از چين

كمك داور دوم : جيگه سو از چين

داور چهارم : ژي فان از چين

ناظر بازي : محمد هارون از اردن

ناظر داوري : علي محمد بوسيم از امارات


 

عسگری:از 81 داور و کمک داور تست گرفتیم

حسین عسگری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبر داد که تعدادی از داوران و کمک داوران در تستهای داوری رد شده اند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس دپارتمان داوری در این باره گفت: از 81 داور و کمک داور تست گرفتیم که هدایت ممبینی، یدالله جهانبازی، البرز حاجی پور،ایرج ساعدی، محمد حسین اسدی، مجید سیف آذر و حمید حاج ملک از داوران در تست رد شدند. البته سعید مظفری زاده و رحیم مهرپیشه به دلیل مصدومیت تست ندادند.

عسگری در پایان اسامی کمک داورانی که در تست رد شده اند را اعلام کرد: سعید زارع، صادق نوری، محمدرضا غنو، بهرام نقوی و سخاوت سلیمان نژاد هم در تست های داوری رد شده اند که البته مسعود فرح نیا به دلیل مصدومیت در تست شرکت نکرد. در کل امروز صبح ما از 81 داور و کمک داور تست گرفتیم که 12 داور و کمک داور در تست های امروز رد شدند.

 

اسامی داورانی که در هفته چهاردهم لیگ دسته دوم فوتسال کشور قضاوت می کنند ا زسوی کمیته داوران اعلام شد.

 

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون،

پنجشنبه 22/4/91 – ساعت 17

سایپا اردبیل – شوپی ملارد – امام رضا تنکابن

محمدحسین ملکی – حسنعلی محمد نژاد – بهنام اختیاری – اصغر زاهدپور

برق شیراز – بنیاد مسکن هرمزگان – 22 بهمن شیراز

 علی پورافشار – عظیم رحمتی اصل – بهروز سهامی – گودرز جهانگیری

شهرداری نکاء – علیصدر همدان – سردار طوسی نکا

بهمن پورخسروانی – محمدرضا زاکری – ایمان باستان – بهنام نقوی

شهدای جلین گلستان – اپتک کرج – امام خمینی گرگان

محمود نصیرلو – ایمان غلامی – مهدی لارزی- محمد علی زاده

کیان اصفهان – پولاد گسترش لرستان – پیروزی اصفهان

علیرضا فولادی – مجید اکبری – احمد شکرانه – محسن عالمی

جمعه 23/4/91 – ساعت 17

گیتی پسندنوین – دایتی شیراز – پیروزی اصفهان

اصغرعلی بیگی – مرتضی جانبکلو – آرمان قنبرزاده – مهدی صفایی

میلاد تنکابن – بیمه حدیث قزوین – رضا زاده اردبیل

علیرضا رمضانی – مجید فراهانی – وحید سکوتی – حسینعلی گنجی

بارابن قزوین – افزون پلاست کاشان – شهید بابایی قزوین

محمد غفاری نژاد – میلاد پناهیان – علی کشانی – حسن موسوی

پکیج ایساتیس یزد – مقاومت چهارمحال و بختیاری – سردار حاج مهدی یزد

حسین نوری – حیدرعلی عسگری – سعید رستمی – سیدمجتبی خوانساری

سالکو شاهرود – مقاومت البرز – شهیداکبری شاهرود

قاسمعلی شهسواری – محمد قدرتی – حسین مالک – علی قدرتی

همیاری اراک – مس رفسنجان – دانشگاه آزاد اراک

حمیدرضا طیب طاهری – مرتضی توکلیان – اکبر سلیمانیان – علی هاشمی سنجابی

 

مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال و فوتسال در آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی برای داوران لیگ برتر فوتبال بعدازظهر فردا راس ساعت 14:30 در آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود. همچنین مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتسال نیز بعدازظهر روز  بیست و پنجم تیرماه در سالن آمفی تئاتر آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود

 

به گزارش سایت داوران فوتسال ایران و به نقل از کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران اسامی داوران دعوت شده به کلاس داوران لیگ برتر فوتسال کشور اعلام شد.

این دوره که از تاریخ 1391/4/25 لغایت 1391/4/28 در کمپ تیم های ملی برگزار می شود، نامبردگان ذیل بایست در تاریخ 1391/4/24 خود را به مدیر کلاس معرفی نمایند.

شایان ذکر است تست آمادگی جسمانی از داوران به عمل خواهد آمد(1000متر سه دقیقه و پنجاه ثانیه)

 

 

 

فریدون اصفهانیان: 15 روز است عسگری را ندیده ام

رئیس کمیته داوران گزارشی که امروز در یکی از روزنامه های ورزشی صبح منتشر شده را کاملا کذب دانست و گفت: من 15 روز است که تهران نیامده ام و بدین ترتیب عسگری را ندیده ام. چطور می توانم یکی دو روز پیش در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال با وی درگیر شوم؟

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته داوران در این باره گفت: من 15 روز است که زنجان هستم و تهران نیامده ام. 15 روز پیش برای رسیدگی به پرونده باشگاه پرشان زنجان به تهران و کمیته انضباطی آمده بودم.دیداری هم با کفاشیان و نبی داشتم اما اصلا در دفتر رئیس فدراسیون با عسگری رئیس دپارتمان داوری دیداری نداشته ام که بخواهم مقابل رئیس فدراسیون فوتبال با وی بر سر میزان افزایش حق الزحمه داوری درگیر شوم. البته من به همان 15 روز پیش به دپارتمان سر زدم و عسگری و غیاثی و سلیمانی را دیدم و خیلی دوستانه با هم صحبت کردیم.اما چیزهایی که در گزارش نوشته شده کذب محض است و من برای این روزنامه ورزشی واقعا متاسفم که در روز روشن دروغ می نویسد.

اصفهانیان ادامه داد: من بارها گفته ام که داوران فوتبال قشر زحمتکش جامعه فوتبال هستند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود. درگفت و گو با رسانه ها هم قبلا گفته ام که حق الزحمه باید افزایش یابد اما جدیدا در این باره نه با رئیس فدراسیون و نه با عسگری بحثی نداشته ام. جملاتی که در این گزارش آمده است واقعا من را متعجب کرده چرا که حتی یک کلمه از این جملات بین من و کفاشیان و عسگری رد و بدل نشده است. من به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از شخص رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال می خواهم که این ماجرا را پیگیری کنند چرا که رسانه ها باید با صداقت اتفاقات ورزش را پوشش دهند نه اینکه چنین اتفاقاتی بیفتد.

رئیس کمیته داوران در پایان گفت: من با عسگری و دپارتمان داوری هیچ اختلافی ندارم و از پتانسیل موجود در داوری کشور برای رشد و توسعه اش استفاده خواهیم کرد. روز 21 تیرماه هم در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوری لیگ برتر حضور خواهم داشت و بر همه برنامه ها و تست ها و دیگر مسایل نظارت خواهم داشت.

 
دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 12:58 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال، از نظارت عسگري، رئيس دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال در ديدار برگشت بنيادكار ازبكستان و آدلايد يونايتد استراليا خبر داد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، عسگري در حالي ناظر داوري ديدار فوق انتخاب شد كه اين ديدار در تاريخ 12 مهر 91  در تاشكند ازبكستان برگزار مي شود و داوران بحريني اين ديدار را قضاوت مي كنند.

گفتني است سلمان نمشان ناظر بازي فوق است

یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 13:35 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 داوران و ناظران فوتسال کشور و  وبلاگ داوران پارسی درگذشت همسر گرامی آقای علیرضا رجبلو ناظر ارزنده فوتسال کشور را به جامعه ورزش ایران و همچنین خانواده وی تسليت گفته و از خداوند متعال براي آن مرحومه علو درجات و براي بازماندگانش صبرجميل را خواستار است.

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 14:48 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

اسامی داوران هفته سیزدهم لیگ دسته دوم فوتسال از سوی کمیته داوران اعلام شد.

چهارشنبه 14/4/91 – ساعت 17

مقاومت البرز – میلاد تنکابن- انقلاب کرج

اسماعیل کمربسته – رضا وثوقی – حمید دهقانپور – بهزاد رضایی

پنجشنبه 15/4/91 – ساعت 17

دایتی شیراز – کیان اصفهان – شهید ابوالفتحی شیراز

عارف سیاحی – علیرضا بیت سیاح – امین باوی – محمود هدایت نیا

مقاومت چهارمحال و بختیاری – سجاد زابل – تختی شهرکرد

قباد فتح الهی – علیرضا مداحی – سیدمرتضی اعلایی – سیدعلی عبدالهی

پولاد گسترش لرستان – برق شیراز – ولایت بروجرد

داودخان احمدی – محمدحامد حدیدی – علیرضا قربانی – جاسم نیسی

مس رفسنجان – پکیج ایستاتیس یزد – دانشگاه پیام نور رفسنجان

محمدرضا صلواتی – محمدجواد سالک نژاد – امیرمختار رودساز – مهدی حقوقی

بنیاد مسکن هرمزگان – همیاری اراک – فجر بندرعباس

کورش هاشمی – روح اله مطهری – سعید زارع – میلاد حمزه

جمعه 16/4/91 – ساعت 17

شاهین لردگان – گیتی پسند نوین – تختی لردگان

حسین شاهمرادی – سیدحسین موسوی – محمدرضا رحمانی – مصطفی زینبی

بیمه حدیث قزوین – شهرداری نکاء – شهیدبابایی قزوین

اپتک کرج – سالکو شاهرود –انقلاب کرج

امیر لامعی – علی کشائی – حسن قاسمی – آرش شکوری

علیصدر همدان – بارابن قزوین – ابن سینا همدان

حمید کاشانی – مصطفی کرد – مصطفی فراهانی – مهدی کرد

شوپی ملارد – شهدای جلین گلستان – پاسارگاد ملارد

فرهاد حسینیان – احمد دهنوی – محمدرسول بازرگان – حسین رضا رحمتی

افزون پلاست کاشان – سایپا اردبیل – تختی کاشان

جواد غلامزاده – مصطفی باقر زاده – علیرضا سمیعی – بهروز رحیمی

 کادر جدید هیات فوتبال خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش سایت داوران ایران، عباس چمنیان، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی، اعضای مورد نظر خود برای این هیات را معرفی کرد.

رییس کمیته داوران: محمد امیری

اعضای کمیته داوران: مصطفی حقیقی، علی ارباب، محمد جاهدی و علیرضا رجبی

اعضای دپارتمان داوری: حسن آراسته، جواد تقی‌پور، محسن فریمانی و حمید قناعت گر

 خبرگزاری فارس: مرادی: در لیگی با بازیکنان یک میلیاردی داوران تحت فشارند/داوری ایران نیازی به من ندارد

مسعود مرادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شایعه حضورش به عنوان جانشین حسین‌ عسگری در دپارتمان داوری، اظهار داشت: این شایعه به هیچ عنوان صحت ندارد و به آن توجه نکنید. من نه شرایط احراز چنین پستی را دارم و نه به دنبال آن هستم و تجربه‌ای هم در این زمینه ندارم. مدتی به عنوان یک داور معمولی کار کرده‌ام. از من پیشکسوت‌تر و بزرگتر بسیار بیشتر است. داوری فوتبال ایران نیازی به من ندارد.

داور بازنشسته بین المللی فوتبال ایران در مورد وضعیت داوری در لیگ برتر آینده فوتبال، گفت: شرایط برای داوری خوب در فوتبال ایران فراهم نیست. بنابراین فرقی هم نمی‌کند حسین عسگری مسئول باشد یا مسعود عنایت یا فرد دیگری، تا زمانی که داوری در فوتبال ایران در پایین‌ترین جایگاه باشد اوضاع همین است. هیچ‌کس به داوری اهمیتی نمی‌دهد و شرایط برای قضاوت مناسب فراهم نیست و داوران ما تحت فشار هستند.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌ که هرکسی از داوری انتقاد می‌کنند و هر تهمتی به داوران زده می‌شود بدون آنکه با آنها برخورد شود وضع همین است. فرقی هم نمی‌کند چه کسی مسئول داوری فوتبال ایران باشد. با این وضعیت هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی تحول در داوری فوتبال ایران باشد.

این داور پیشکسوت با انتقاد از جامعه داوری، عنوان کرد: متاسفانه جامعه داوری باهم اتحاد ندارند و همه باهم در تضاد هستند. هیچ انسجامی بین اهالی داوری نیست و با چنین وضعیتی نمی‌توان انتظار داشت وضع داوری فوتبال ایران در آینده خیلی بهتر شود.

مرادی با اشاره به دستمزد میلیاردی بازیکنان در لیگ برتر دوازدهم به فارس گفت: وقتی بازیکنان دستمزد میلیاردی می‌گیرند اهمیت کار داور در لیگ برتر فصل بعد دوچندان می‌شود. مطمئن باشید باشگاه‌ها از هیچ اشتباهی در داوری نمی‌گذرند و به راحتی شکست‌هایشان را به گردن اشتباه‌های داوری می‌اندازند و اگر داوری حمایت نشود فصل آینده داوران بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرند. متاسفانه هر سال می‌گوییم سال به سال دریغ از پارسال.

وی در مورد اینکه چرا کمتر به عنوان ناظر و مدرس داوری در فوتبال ایران کار می‌کند، گفت: هر وقت به من به عنوان ناظر و مدرس داوری مسئولیتی در فوتبال ایران بدهند آن را انجام می‌دهم و اگر هم ندهند به کار نظارت و مدرسی داوری در فوتبال آسیا مشغول می‌شوم. تا زمانی که پیشکسوت داوری در فوتبال ایران به سن و سال است نه توانایی و شایستگی و تجربه افراد شرایط همین است. حتما باید سن و سالی از تو گذشته باشد. در تضاد با کسی نیستم و نمی‌خواهم علیه کسی جبهه بگیرم و مردم خودشان بهترین قاضی هستند. به نظر و رای کمیته داوران و دپارتمان داوری احترام می‌گذارم و بازهم تاکید می‌کنم نه شرایط و نه تجربه حضور در دپارتمان داوری را دارم و نه دنبال این مسایل هستم.

 

به گزارش سایت داوران فوتسال ایران و به نقل از کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران و ناظران مسابقات مختلف فوتسال مجتمع کشور که در تیر ماه برگزار می شود (همراه با آخرین اصلاحیه) اعلام شد:

مسابقات فوتسال مجتمع امیدهای تنکابن از تاریخ 1391/4/16 لغایت 1391/4/20

رضا فلاح زاده - فرزین صالح - ابراهیم مهرابی افشار - رضا وثوقی - محمد بیاتی - علی حفیظی - امیربهنام حسینی نقوی - ایمان باستان - حسن کشاورز

ناظر داوری: نعمت کریمی


مسابقات فوتسال مجتمع امیدهای اصفهان از تاریخ 1391/4/16 لغایت 1391/4/20

محمد محبی - مرتضی توکلیان - بابک سورشجانی - سید مرتضی میراعلائی - سید علی میرعبدالهی - محمدعلی ترحمی - مرتضی جانبکلو - قباد فتح الهی - علیرضا ملاحی - مهدی کندری - هادی قاسمی پور.

ناظر داوری: عبدالواحد بیت سیاح


مسابقات فوتسال مجتمع امیدهای رشت از تاریخ 1391/4/16 لغایت 1391/4/20

انور ابراهیم پور - مهدی مرشدی - میرهادی اسماعیلی - احمد جیلو - احمد نقی زاده - وحید سلیمانی - زیاد فروتن - شمس اله اخوان - کمال بایزیدی اشنویه - علی حاتمی - مسعود شفیعی

ناظر داوری: بهمن غفاری


مسابفات فوتسال جوانان کشور در دو گروه در سیرجان  از تاریخ 91/4/20 لغایت 91/4/27

مهدی صفایی - سیروان حسن خانپور - صفرعلی خاندوزی - علی مرادیان - مصطفی زینی - محمدرضا رحمانی - علی رشیدی - بهروز رحیمی - حسین امیری خورموجی - اصغر احمدی - امیر فریمانی - علی قهرمانی

ناظر : محمدرضا توکلیان

اسامی داوران : 

صادق محمدی - یوسف افضلی - محمد مهدوی - رامین باراندوزی - مهدی شجاعت شعار - امیر دریایی - مهدی مدانلو - محمدرضا خمری - فرزاد رضایی - عبدالرحیم محمدی - علی کاووسی.

ناظر : هوشنگ شهرکی


مسابقات مجتمع لیگ منطقه ای فوتسال در چالوس از تاریخ 91/4/24 لغایت 91/4/27

سید صادق موسوی - حسین شهرآبادی - بهمن پورخسروانی - مرتضی شکرانه - علی قریشی - حمیدرضا رستمی - فرهاد حسینیان - احمد نقی زاده - داود خان احمدی - سید محسن زواره ای - جواد وحیدی فر.

ناظر داوری: هرمز مشفق

 

عملکرد قابل قبول ابراهیم اکبر پور در اولین تورنمنت بین المللی
ابراهیم اکبرپور داور بین المللی فوتبال ساحلی ایران که برای قضاوت در مسابقات فوتبال ساحلی چین دعوت شده بود، پس از گذراندن تست آمادگی جسمانی با بهترین حد نصاب ، قضاوتهای خوب و قابل قبولی را در این دوره از مسابقات به نمایش گذاشت.

گفتنی است اکبرپور در دیدارهای عمان-عراق، امارات-لبنان، چین-ویتنام از مرحله مقدماتی و ژاپن-لبنان از مرحله یک چهارم نهایی و دیدار رده بندی این مسابقات بین فلسطین و لبنان قضاوت کرده است.

 

کمیته داوران از برگزاری دوره های توجیهی برای لیگ برتر فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان خبرداد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، دوره توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان از 27 لغایت 30 تیرماه در هتل آکادمی ملی فوتبال و همچنین یک دوره توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال بانوان از 1 تا 3 شهریور در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

 

 ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺻﻔﯿﺮﯼ ﺭﺋﯿﺲ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ اصفهان ﺷﺪ

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ سایت داوران ایران و به نقل از ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻫﯿﺎﺕ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻥ اصفهان،ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺻﻔﯿﺮﯼ ﻃﯽ ﺣﮑﻤﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻋﻠﯽ ﺍﮐﺒﺮ ﺍﺑﺮﻗﻮﯾﯽ ﻧﮋﺍﺩ ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎﺕ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺭﺋﯿﺲ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ ﻫﯿﺎﺕ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻥ اصفهان ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪ .

ﻣﺘﻦ ﺣﮑﻢ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﯾﺮ ﺍﺳﺖ :

ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺻﻔﯿﺮﯼ

ﺑﺎ ﺳﻼﻡ

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ،ﺗﺨﺼﺺ ﻭ ﺗﻌﻬﺪ ﺟﻨﺎﺑﻌﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎء ﺩﺍﻭﺭﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﺎﺩﻩ ۲۶ ﺍﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻫﯿﺎﺗﻬﺎﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺭﺋﯿﺲ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﻣﯿﺸﻮﯾﺪ .

ﺿﻤﻨﺎﹰ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﺭﺿﺎ ﺩﻫﻘﺎﻥ، ﺍﯾﺮﺝ ﻧﻈﺮﯼ، ﺳﯿﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻭ ﺧﺎﻧﻢ ﺯﻫﺮﺍ ﺳﺮﺟﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﭼﺸﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ.

ﻋﻠﯽ ﺍﮐﺒﺮ ﺍﺑﺮﻗﻮﺋﯽ ﻧﮋﺍﺩ – ﺭﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎﺕ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ

 

هفته دوازدهم رقابتهای لیگ دسته دوم فوتسال در حالی از روز شنبه دهم تیرماه آغاز می شود که اسامی داوران قضاوت کننده از سوی کمیته داوران اعلام شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون؛

10/4/91-ساعت 17:00-هفته دوازدهم 

میلاد تنکابن-شهرداری نکاء-امام رضا-تنکابن

یحیی حسین تالاری-محمد حیرتی-حمید دهقانپور-هادی ترابی

مقاومت البرز-اپتک کرج-انقلاب-کرج

وحید عرض پیما-ابراهیم محرابی افشار-مصطفی زمینی-محمدرضا رحمانی

11/4/91-ساعت 17:00-هفته دوازدهم

بارابن قزوین-بیمه حدیث قزوین-شهید بابایی-قزوین

پژمان رضایی-محسن عالمی-مجید اکبری-مصطفی مرادنی

سالکو شاهرود-شوپی ملارد-شهید اکبری-شاهرود

جم تاج مهجور مهجور-مهدی آدینه پور-صفر علی خاندوزی-حمید صداقت

سایپا اردبیل-علیصدر همدان-حسین رضا زاده

حمیدرضا رستمی-حسنعلی رحیمی-مهدی آقا میرزائی-آقا نهائی

شهدای جلین گلستان-افزون پلاست کاشان-امام خمینی(ره)-گرگان

اصغر علی بیگی-عبدالحسین شاهی-یوسف صادقی-مهدی بازیکناری

گیتی پسند نوین-کیان اصفهان-پیروزی-اصفهان

عبدالحمید باقری-عبدالرحیم محمدی-مهدی حقوقی-علی کاووسی

شاهین لردگان-مقاومت چهارمحال و بختیاری-تختی-لردگان

سید محسن زواره ای-مجید فراهانی-علی گشانی-علی مرادیان

برق شیراز-دایتی شیراز-22 بهمن-شیراز

علیرضا عبدالغنی-آرمان قنبرزاده-حسین امیری-مهدی صفائی

سجادزابل-مس رفسنجان-حجاب –زابل

سید مهدی حسینی-حسین توانا-فرزاد رضایی-مرتضی قدیری

همیاری اراک-پولاد گسترش لرستان-دانشگاه آزاد-اراک

بهلول اسحاقی-مهدی شجاعت شعار-مهدی لارزی-محمد علی زاده

پکیج ایستاتیس یزد-بیناد مسکن هرمزگان-سردار حاج مهدی-یزد

رضا رحیمی-کاظم قنبری-علی حاتمی-مرتضی اعظمی

 

 

 عنايت ناظر داوري در ميانمار

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال، از ارزيابي داوري ميانماري توسط مسعود عنايت خبر داد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، عنايت در تاريخ  ا مرداد 91 وارد فرودگاه بين المللي ميانمار خواهد شد.

عنايت در تاريخ 2 مرداد 91 اولين ارزيابي هلا مين داور ميانماري را در ديدار باشگاهي بين ميانمار جنوبي و چين  يونايتد انجام خواهد داد و با اين داور مصاحبه اي انجام خواهد داد.

گفتني است عنايت در تاريخ 3 مرداد ميانمار را به مقصد ايران ترك خواهد كرد

 

به گزارش سایت داوران فوتسال ایران و به نقل از فدراسیون فوتبال، متن بیانیه فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

با توجه به رای اخیر کمیته استیناف فدراسیون در خصوص تخلفات دیدار تیم های گیتی پسند اصفهان با پیروزی تهران که نهایتا منجر به کاهش شش امتیاز از هر یک از باشگاههای نامبرده شد و در نتیجه باشگاه شهید منصوری قرچک با 65 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر فوتسال 91-90 قرار گرفته و قهرمان این دوره از مسابقات لیگ برتر فوتسال خواهد بود. به همین ترتیب باشگاههای صنایع گیتی پسند اصفهان و فولاد ماهان اصفهان به ترتیب با 59 امتیاز و 53 امتیاز در مکانهای دوم و سوم قرار می گیرند.

لذا با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی جام باشگاههای آسیا که به زودی از تاریخ 11 تیرماه در کشور کویت آغاز می شود و قاعدتا قهرمان این دوره مسابقات فوتسال باشگاههای ایران بایستی به عنوان نماینده کشور در آن شرکت کندد، لیکن بنا بر عدم پذیرش کنفدراسیون فوتبال آسیا و ضیق وقت و همچنین جلوگیری از تبعات بعدی در اثر عدم شرکت نماینده فوتسال کشور در این مسابقات، لذا تیم دوم جدول که از قبل هم تشریفات لازم را در مورد اعزام انجام داده است به کویت اعزام خواهد شد.در واقع تیم صنایع گیتی پسند اصفهان در رقابتهای قهرمانی باشگاه های آسیا در کویت شرکت خواهد کرد.

 
دو شنبه 5 تير 1391برچسب:, :: 19:5 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

 

به گزارش سايت داوران فوتسال ایران و به نقل از فدراسیون فوتبال: كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال، از ارزيابي داوري فوتسال توسط صدرالدين موسوي خبر داد.

موسوي براي ارزيابي دو داورعراقي به اين كشور سفر خواهد كرد.

موسوي در تاريخ 9/4/91 براي دومين ارزيابي علي فاروق قاسم و مصاحبه با اين داور در عراق حضور خواهد داشت و فرداي آن روز دومين ارزيابي حسن محمد موسي را انجام خواهد داد و با وي مصاحبه خواهد كرد.

گفتني است موسوي در تاريخ 11/4/91 عراق را به مقصد ايران ترك خواهد كرد.

یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 18:19 ::  نويسنده : مهدی قاسمی

 

داوران و كمك داوران فصل جديد ليگ برتر به زودي معرفي مي شوند

حسين عسگري رئيس دپارتمان داوران در مصاحبه اي با سايت رسمي فدراسيون فوتبال در مورد نشست كميته داوران كه صبح امروز در سالن كنفرانس روابط عمومي فدراسيون فوتبال برگزار شد صحبت كرد.

به گزارش سايت رسمي فدراسيون فوتبال، نايب رئيس كميته داوران در مورد نشست فوق گفت:

كميته داوران صبح امروز پس از پايان آزمون معرفي مدرسين كلاس فوتورو كه در سريلانكا برگزار مي شود تشكيل جلسه داد و در مورد تعيين داوران و كمك داوران فصل آينده ليگ برتر تصميم گيري كرد.

همچنين اين كميته دو نفر از داوران بازنشسته و همچنين يك نفر مدرس بدنسازي و آمادگي جسماني و يك نفر مدرس خانم را براي شركت در كلاس فوق تعيين كرد.

گفتني است اسامي افراد انتخاب شده متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

غیاثی: کمیته داوران عدالت را در انتخاب مدرس به صورت کامل رعایت می کند

پیش از برگزاری آزمون مدرسی داوران فدراسیون فوتبال، غیاثی عضو کمیته داوران، برای داوطلبان مدرسی دقایقی صحبت کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، غیاثی در این باره گفت: با خوشامدگویی به  داوطلبانی که برای شرکت در این آزمون به فدراسیون فوتبال آمده اند لازم است چند نکته را عنوان کنم. نکته اول اینکه کمیته داوران عدالت را در انتخاب مدرسان داوری به صورت کامل رعایت می کند

غیاثی ادامه داد: نکته دیگر اینکه برخی دوستان که می خواستند در این آزمون شرکت کنند به دلایل مختلفی انصراف دادند. برخی در سازمان لیگ در بخش داوری کار می کنند. برخی اصولا علاقه ای به مدرس شدن ندارند. برخی فقط می خواهند ناظر داوری بمانند.

وی در پایان گفت: با توجه به همه مسایل و اینکه خود رئیس کمیته داوران می خواست در امتحان شرکت کند، برای جلوگیری از هر نوع شائبه و احترام به دوستان و داوران و داوطلبان مدرسی، آقای اصفهانیان ازشرکت در این آزمون انصراف دادند و خودشان هم اعلام کردند به نفع دوستان کنار می روند تا حرف و حدیثی نباشد. این اتفاق البته اتفاق خوبی و هوشمندانه ای بود و نشان از درایت رئیس جدید کمیته داوران دارد.

 

اصفهانیان: مدرسان داوری قوی و مسلط، باعث رشد داوری می شوند

پیش از برگزاری آزمون مدرسی داوران فدراسیون فوتبال، اصفهانیان رئیس جدید کمیته داوران در برای داوطلبان مدرسی دقایقی صحبت کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان گفت: من از همه داوطلبان تشکر می کنم که برای شرکت در این آزمون به فدراسیون فوتبال آمده اند. به نظر من آیتم هایی که توسط کمیته داوران برای این امتحان طراحی شده آیتم های مناسبی است و با توجه به روز شدن مسایل داوری ، پرسشنامه مدرسی نسبت به گذشته تفاوت بسیاری کرده است.

وی ادامه داد: امیدوارم شرکت داوطلبان که خود از داوران به نام کشور بوده اند و همکاری آنها با کمیته داوران منجر به رشد داوری کشور و سرمایه گذاری روی استعدادهای جوان داوری ایران برای درخشش در عرصه های بین المللی شود.

اصفهانیان در پایان گفت: مدرسان داوری ایران از نخبه گان داوری کشور خواهند بود و مطمئنا این امتحان می تواند عیار را مشخص کند. مدرسان داوری قوی و مسلط، باعث رشد داوری می شوند.


 

عسگری: مدرسان داوری باید مطلع و به روز باشند

آزمون مدرسی داوران فدراسیون فوتبال صبح امروز در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پیش از برگزاری این آزمون فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته ، حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری و غیاثی عضو کمیته داوران دقایقی برای آزمون دهندگان صحبت کردند.درآغاز جلسه حسین عسگری گفت: در این امتحان که به نوعی ورود به کلاس مدرسی هم تلقی می شود آیتم های مدرسی مشخص شده و 30 تا 40 نمره به آگاهی از قوانین، 30 نمره به زبان انگلیسی و 30 نمره هم در اختیار کمیته داوران است که بر اساس سوابق افراد به آنها داده می شود. این سوابق شامل عملکرد گذشته، رفتار و شخصیت داوران است که در اختیار کمیته داوران قرار گرفته است.عسگری در پایان گفت: امیدواریم هر کس در این آزمون آمادگی بیشتری داشت مدرس داوری کمیته داوران شود تا بتواند در اعتلای داوری فوتبال ایران نقش داشته باشد. مدرسان داوری باید مطلع و به روز باشند.

عکس: امین شهریاری

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان